CLICK HERE !

Sunday, 6 May 2018

SERUNDING DAGING





Bahan kisar:

10 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
1 inci halia
1 inci lengkuas
10 tangkai cili kering
2 batang serai
1 sb ketumbar
½ st jintan manis
½ st jintan putih
1 inci belacan


Bahan:

1 kg daging lembu/kerbau - di rebus & di carik
Santan - 1 biji kelapa
Sedikit gula
Sedikit garam


Cara:

1. Masukkan daging + santan + bahan kisar ke dalam kuali.
2. Kacau tanpa henti hingga kering dengan api perlahan.
3. Siap!

16 comments:

  1. yg nie serius sedap saya suka makan

    ReplyDelete
  2. wahhh sedap !! makan dengan ketupat sedap ni :P

    jajastollymolly.blogspot.my

    ReplyDelete
  3. time raya ni kena ada.. kurang minat tapi bolehla dimakan =D

    ReplyDelete
  4. teringat kenangan kecil2 dulu carik daging dengan adik beradik yang lain. sekarang ne main beli je. ehhehee

    jemput datang ke blog MB https://missbaybeeboo.blogspot.com/ dan join giveaway. TQ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli aje senang... tapi kalau rindu zaman kecik2... boleh la mencarik lagi... hehe :P

      Delete
  5. sedapnya terliur pula malam malam ni

    ReplyDelete
  6. Serunding nie kalau makan dengan nasi panas memang heaven..

    ReplyDelete
  7. Teringat dulu2 seksa nyer lah nak menyudahkan mencarik daging tu. Sekarang nih beli jer kalau teringin nak makan.

    ReplyDelete
  8. kan.. bab mencarik tu la yang seksa... hehe

    ReplyDelete

CLICK HERE !