CLICK HERE !

Sunday, 16 August 2015

KIWI FOOL







Bahan:

1½ cawan kiwi / strawberi / blueberi / raspberi
2 sb gula
1 cawan non-diary whipping cream
Kiwi / strawberi / blueberi / raspberi - hiasan




Cara :

1. Kisar kiwi + gula hingga jadi puri - jangan masuk air.
2. Simpan puri dalam fridge - 2 jam.
3. Pukul whipping cream hingga kembang.
4. Simpan whipping cream dalam fridge sementara nak hidang.
5. Siap!




Hidang :

1. Masukkan whipping cream selang seli dengan puri kiwi, ikut kuantiti dalam gelas kaca.
2. Simpan dalam fridge sebelum makan.
3. Hias dengan buah kiwi.
4. Siap!






Sumber



28 comments:

  1. wahhh macam sedap je nengok. boleh cuba nih. hehehe
    jom baca entry sy pulak http://bajuwarnacoklat.blogspot.com/2015/08/product-review-vietnam-mask-berkesan.html

    ReplyDelete
  2. huhuh, sedapnya lah. nanti nak try lah..

    ReplyDelete
  3. sedapnyaaa.. boleh try nih.. resepi pon senang je.

    ReplyDelete
  4. wahh terliur sy tengok hehe mau cuba nnt lah

    ReplyDelete
  5. sedapnya.. anak sy suka kiwi hrp ni pn dia suka sbb sy nk try buat gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah sedap.. シ kiwi fool nie rasa masam² kiwi + manis² whipping cream..

      Delete
  6. Replies
    1. Teliur..?? Kene cuba resepi nie.. hehehe

      Delete
  7. ya ALLAH......sedapnyaaaaaaaa....dah meleh air liur Anna..hehehe..bah...mesti mau cuba try ni resepi...hehehehehe

    ReplyDelete
  8. salin resepi..sedaaaaaapnyeeeee....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemput salin..hehe.. selamat mencuba... シ

      Delete
  9. Suka blog ni...banyak info masakan yang versatile

    Melecur? Cara mudah dan jimat..
    Ikuti CARA MUDAH, JIMAT DAN BERKESAN BASIC H2 PADA KULIT

    ReplyDelete
  10. kalau bulan puasa dah meleleh air liur ni. hihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau cuaca panas pon, boleh meleleh air liur jugak... :p

      Delete
  11. wow..hebatnya..rase teringin pula =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh la cuba weekends nie... シ

      Delete
    2. Boleh la cuba weekends nie... シ

      Delete
  12. mesti sedap dan sangat berkhasiat nii... :)

    ReplyDelete
  13. haduiii meleleh air lior hehe

    ReplyDelete
  14. em, asyik jumpa pos makanan jer, aiyoyo

    ReplyDelete

CLICK HERE !