CLICK HERE !

Saturday, 28 March 2015

KIMBAP - 김밥





Bahan :

1 mangkuk nasi
Sebatang lobak merah - hiris panjang sebatang pensel
Sebatang zucchini - hiris panjang sebatang pensel
Fillet ketam - hiris panjang sebatang pensel
1 biji telur
Rumpai laut
Tuna Chunk
Sedikit garam
2 sb cuka masakan
2 sb gula


Cara:

1. Campur nasi + cuka + gula + garam.
2. Goreng telur - dadar.
3. Celur fillet ketam + lobak.
4. Tuna chunk - stir fried ngan kicap + lada hitam + sedikit gula.
5. Rumpai laut + nasi + timun + lobak + fillet ketam + telur + tuna.
6. Gulung + padatkan.
7. Potong.
8. Siap !







17 comments:

  1. Replies
    1. Kalau macam tu, cepat2 cari bahan..hehe

      Delete
  2. wahh senang jer resepi ni...nnt nk cuba lah :D

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Kalau tak silap, lebih kurang sama aje macam sushi..cuma kat Korea panggil kimbap..tapi, yang nie sy main tipu..sy guna beras biase aje..hehehe... シ

      Delete
  4. Kalau makan kimbap, tak suka yang timun tu. Selalu asing keluar. Hehe
    Tapi kalau makan nasi biasa, boleh je telan timun. Ngade-ngade je T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooh..yeker..hahaha..pelik tu.. btw, kite tak suka pon kimbap nie..nie la 1st n last buat..sebab tekak tak boleh telan.. >…<

      Delete
    2. Apesai tak boleh tahan? Sebab rasa cuka tu ke?

      Delete
    3. Bukan...sebab bau + rasa seaweed tu aje..hehe..tapi, seaweed yang versi keropok, elok pulak Zara telan..hahaha.. :p

      Delete
  5. wahhh.. mcm nak try buat je ni :)

    ReplyDelete
  6. Nak tanya, yg nasi tu guna beras biasa or beras yg bulat2 tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy guna beras biase aje.. hehehe... シ

      Delete
  7. paling suka makanan kimbap sbb senang nk buat & sedap!

    ReplyDelete

CLICK HERE !